Time management systeem

TIME MANAGEMENT SYSTEEM

Met een goed werkend time management systeem het je een compleet overzicht over al je taken. Het systeem is waterdicht. Dat houdt in dat je je geen zorgen hoeft te maken over of je iets bent vergeten. Met het perfecte time management systeem kun je dingen uit je hoofd zetten. Dat zorgt voor rust en verlaagt ook het stressniveau.

CHECKLIST

Het organiseren van een goed time management systeem houdt in dat je regelmatig opruimt en organiseert.
  • Je checkt regelmatig je takenlijst, kijkt wat weggewerkt is, wat je nog te doen hebt en of je wat door moet schuiven.
  • Je zorgt dat je inbox leeg is en je taken gepland zijn in je agenda.
  • Je verwerkt of archiveert met regelmaat je informatie, je notities, je documenten, enzovoorts. Als je informatie niet meer nodig hebt verwijder je dat.
  • Je bent bij met je mail. Je kijkt op een aantal vooraf bepaalde tijden je mail. Je checkt dus niet iedere 10 minuten. Neem hiervoor een kijkje bij ons blog 4 Tips om je mailmonster te temmen.
  • Je loopt je agenda regelmatig na. Kloppen al je afspraken nog wel? Wat heeft prioriteit, wat kan er verschoven worden. In onze blogs In 10 minuten al jouw prioriteiten op een rijtje of Hoe beter je plant, hoe vrijer je bent staan genoeg voorbeelden.
  • Al deze punten bouw je in in je agenda. Aan het eind of begin van de week plan je een half uur Evaluatie in je agenda. Een wekelijkse reflectie.
Kort samengevat: Je wilt een timemanagement systeem dat waterdicht is. Zodat je minder stress en meer rust ervaart. Wil je hier meer over weten? Wij geven diverse (online) trainingen, voor groepen of voor jou persoonlijk. Klik hier voor meer info over onze verschillende trainingen, of bel of mail ons.
Reactie plaatsen