google-site-verification=fQBCtC_WCMQpG4cVIjCj2_ZhgU1b2TgG6946K5xA2-w

Page content

Workshops

Workshop Vergaderen

Inhoud van de workshop:

  • Inleiding
  • Waarom lopen vergaderingen niet lekker en wat zijn daar de oorzaken van?
  • Theorie
    • Waarover vergader je en waarover niet?
    • Voorbereiden van een vergadering, waarom dat niet goed gebeurt
    • Agendapunten die betrokkenheid stimuleren
    • Uitleg Doel, Inhoud, Proces en Procedure
    • Uitwerking na de vergadering, Doe Het Nu
    • Notulen, een efficiënte structuur
    • Voorkomen van te laat beginnen
    • Niet-uitgevoerde acties en dan?
    • Wie is er de baas?
  • Vertaling van de theorie naar de praktijk
  • Actieplan

Alle deelnemers brengen hun agenda van de komende 3 maanden mee naar de workshop.

Workshop Optimaal gebruik van Outlook

„Oh maar dat is handig!” krijgen we vaak te horen als we laten zien wat er binnen Outlook allemaal mogelijk is,
passend bij hoe jij werkt.

Deze workshop wordt (bij voorkeur) gegeven in een computer leslokaal en we gaan dan ook meteen aan de slag
met het instellen en uitproberen van de handigheidjes.

Onderwerpen in deze workshop:

  • Opties, hoe zet je Outlook naar je hand?
  • Beeld, creëer rust op je beeldscherm, Outlook doet dat niet
  • Dashboard, waar dient dat voor?
  • De relatie E-mail en Takenlijst
  • De relatie Takenlijst en Agenda
  • Onderwerpen van de deelnemers

Tijdsinvestering per deelnemer

Deze workshop duurt een dagdeel en het aantal deelnemers is afhankelijk van het aantal plaatsen in het computer leslokaal.
Als er geen gebruik gemaakt kan worden van het computer leslokaal, dan maken we aangepaste afspraken over het aantal
deelnemers en de wijze waarop we hen helpen bij het implementeren van het geleerde.

Workshop Uniform Archiveren

Zoeken doe je in de tijd dat je eigenlijk aan het werk had moeten zijn met datgene wat je (nog) niet bij de hand hebt.
Opruimen en archiveren doe je in de tijd die je daarvoor hebt gereserveerd.
Welke tijd besteed je liever?

In de workshop laten we je zien hoe je een (gezamenlijk) digitaal archiefsysteem opzet, waarin zowel jij
als je collega’s de weg kunnen vinden en waar het overzicht na verloop van tijd niet meer uit de hand gaat lopen.

Inhoud:

  • transparant en overdraagbaar werken, hoe doe je dat?
  • opbergen of terugvinden
  • enkele structuur principes
  • uniform archiveren

Hebben jullie al een archiefsysteem, maar is het “een rommeltje” geworden, bevat het grote aantallen mappen of kun je er niet echt goed je weg in vinden?
Gebruik deze workshop dan om het (gezamenlijke) archief te herstructureren.

Seminar PEP®

Plenair gedeelte in de ochtend

Inhoud

  • basiselementen van efficiënt werken
  • een werksysteem opzetten
  • e-mail beheersen
  • diverse onderwerpen naar aanleiding van de inventarisatie
  • persoonlijke doelen stellen
  • stappenplan
  • afspraken over terugkoppeling

Zelfwerkzaamheid en Instructie Outlook in de middag

Inhoud

  • werkplekbezoeken en instructie Outlook in subgroepen
  • iedereen organiseert de e-mail
  • iedereen maakt een stappenplan met tijdlijn en levert een kopie in bij de trainer
  • iedereen oefent met enkele handigheidjes van Outlook

Terugkoppeling

Gratis minicursus

Iedereen ontvangt achteraf de minicursus “Snel E-mail Verwerken in 10 Stappen”. Deze is gekoppeld aan de Nieuwsbrief “Efficiencytips” met handige tips om slimmer en gemakkelijker te werken.

Persoonlijke voornemens

Iedereen die een persoonlijk stappenplan heeft ingeleverd bij de trainer krijgt na 3-4 maanden een follow-upmail. Doelen stellen zal niet vrijblijvend zijn.